Într-un mod ciudat, Facebook aproape că și-a triplat profitul

de: Alexandru Puiu
03 11. 2016

În cel mai recent trimestru fiscal, cei de la Facebook au depășit toate așteptările, prin anunțarea unui profit care sfidează toți ceilalți giganți din tech.

Având în vedere nivelul de profitabilitate al celei mai mari rețele sociale de pe mapamond, Facebook pare pur și simplă cu trăiește în altă lume decât Apple, Microsoft și alții care se află într-o curbă descendentă de câțiva ani.

Nu aveți nevoie de o știre sau de un studiu să vă confirme că petreceți foarte mult timp pe Facebook. Surpriza vine însă din sumele de bani câștigate de compania lui Mark Zuckberg din acest viciu al secolului 21. În ultimele trei luni, Facebook a avut încasări de 7,01 miliarde de dolari, cu un profit net de 2,38 miliarde de dolari. Trecând peste faptul că aceste valori sunt fabuloase, mai incredibilă este creșterea cu 166% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu alte cuvinte, compania americană era foarte aproape de a-și tripla profitul.

Defalcând această sumă astronomică, aflăm că 84% din încasări sunt generate de reclame. În contextul prevalenței acestui tip de conținut în newsfeed-ul vostru, procentul nu ar trebui să vină ca o surpriză. Vizavi de utilizatori și de modul în care aceștia își petrec timpul pe Facebook, 1,66 miliarde de indivizi intră în fiecare lună pe Facebook pe mobil, o creștere cu 20% față de aceeași perioadă din 2015. Dintre aceștia, 1,055 miliarde intră pe Facebook exclusiv prin intermediul unui smartphone sau al unei tablete, iar 1.09 miliarde de persoane intră zilnic pe Facebook folosind telefonul mobil. Numărul total al utilizatorilor rețelei sociale a ajuns la 1,79 miliarde, cu 16% mai mult decât acum un an.

,,Prioritatea noastră este insistăm pe video prin intermediul tuturor aplicațiilor noastre. Suntem de părere că principalul mod prin care oamenii partajează conținut este camera.” În cadrul anunțului rezultatelor financiare, Mark Zuckerberg s-a arătat foarte optimist vizavi de performanța rețelei sociale pe care o conduce și de viitorul Facebook. În același timp, s-a mândrit cu WhatsApp, Instagram, Internet.org, Oculus și eforturile sale în domeniul inteligenței artificiale.